چهارسوی تبلیغات
این برنامه را نصب کن !

درگیری های خونین در اسکندریه و بنی سویف

در حملات نیروهای امنیتی مصر به هواداران محمد مرسی در چند استان،دو نفر کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند. گزارش هاحاکیست یکی از تظاهرات کنندگان در استان ساحلی اسکندریه و دومی در استان بنی سویف کشته و ۱۲ نفر نیز در استان های اسکندریه و الشرقیه زخمی شده اند.

 

در حملات نیروهای امنیتی مصر به هواداران محمد مرسی در چند استان،دو نفر کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند. گزارش هاحاکیست یکی از تظاهرات کنندگان در استان ساحلی اسکندریه و دومی در استان بنی سویف کشته و ۱۲ نفر نیز در استان های اسکندریه و الشرقیه زخمی شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، این تظاهرات یک ماه پس از به خاک و خون کشیدن صدها نفر از هواداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در قاهره و دیگر استان های این کشور برگزار شد . در قاهره هزاران نفر از هواداران محمد مرسی در اطراف " نصر سیتی " تظاهرات کردند. دراین محله از قاهره 14 اوت ( یک ماه پیش ) ارتش و پلیس مصر تجمع هزاران نفر از طرفداران مرسی را به خاک و خون کشیدند. برچیدن چادرهای میدان های رابعه العدویه در نصر سیتی و نهضه در برابر دانشگاه قاهره در آن روز صدها کشته برجا گذاشت.

راهپیمایی های روز جمعه که دقیقا یک ماه پس از آن خشونت ها به وقوع پیوست با شعار " وفاداری به خون شهدا " برگزار شد. شماری از تظاهرات کنندگان تصاویری از کشته شدگان طرفدار مرسی در دست داشتند و شعار می دادند: " ما حقوقی را که برای آن مبارزه می کنیم به دست خواهیم آورد و ما مانند آنان کشته خواهیم شد." در نصرسیتی ، راهپیمایی کنندگان در برابر خانه یکی از قربانیان که به گفته مادرش در میدان رابعه العدویه کشته شد و نزدیکان این قربانی از پنجره عکس او را نشان می دادند ، توقف کردند. تظاهرات کنندگان همچنین خطاب به ارتش که مرسی را از مقام خود برکنار و بازداشت کرد ، شعار " مرگ بر حکومت نظامی " سر می دادند. در شمال مصر نیز درگیری هایی بین طرفداران مرسی و ساکنان در حاشیه تظاهرات به وقوع پیوست. منابع امنیتی و رسانه های دولتی مصر گزارش دادند پلیس برای متفرق کردن این درگیری ها در دلتای نیل از گاز اشک آور استفاده کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره ، علاوه بر این صد ها نفر از طرفداران مرسی بدون درگیری در اسکندریه تظاهرات کردند. در هفته پس از 14 اوت دست کم حدود هزار نفر اکثرا از طرفداران مرسی و همچنین دهها نفر از اعضای نیروهای پلیس در تظاهراتی که شرکت کنندگان در آن خواستار بازگشت مرسی بودند کشته شدند.



قرار 30 روز بازداشت دیگر برای مرسی همزمان با تظاهرات هواداران مرسی در مصر خبرگزاری رسمی مصر (منا) گزارش داد محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور به علت اتهامات در خصوص فرار از زندان، قتل و همچنین جاسوسی برای جنبش فلسطینی حماس، برای 30 روز دیگر در بازداشت خواهد بود. قاضی حسن سمیر همچنین دستور بازداشت رفاعه الطهطاوی رئیس دفتر مرسی را به اتهام جاسوسی برای حماس به مدت 30 روز تا زمان تکمیل تحقیقات صادر کرد. ارتش مرسی را به برقراری تماس با حماس در جریان تحولات ماه ژانویه سال 2011 زمانی که حسنی مبارک رئیس جمهور سابق این کشور برکنار شد، و استفاده از ناآرامی ها برای حمله به ساختمان‌ها و ماموران پلیس، ورود به زندان‌ ها و به آتش کشیدن زندان وادی النطرون جایی که مرسی آن زمان در آن نگهداری می شد، متهم کرده است . مرسی اوایل ماه ژوئیه توسط ارتش مصر برکنار شد و از آن زمان تاکنون در بازداشت است.




بالگردهای ارتش مصر شمال صحرای سینا را گلوله باران کردند در خبری دیگر پس از گذشت دو روز از حملات مرگبار علیه نظامیان مصری در شمال صحرای سینا، بالگردهای ارتش این کشور روز جمعه مواضع افراطی ها را در این منطقه گلوله باران کردند. منابعی در دستگاه های امنیتی مصر گزارش دادند بالگردهای آپاچی چندین حمله هوایی را در جنوب شیخ زوید انجام دادند و مواضع گروه های مسلح و خودروهای مورد استفاده آنها را از بین بردند. شبه جزیره سینا که در مرز اسرائیل و نوار غزه قرار دارد از زمان کناره گیری محمد مرسی رئیس جمهور مصر به پایگاه گروه های افراطی تبدیل شده و حملات علیه نیروهای امنیتی در آن افزایش یافته است. جند الاسلام که یک گروه تندرو است مسئولیت حمله انتحاری روز چهارشنبه را در منطقه ای نزدیک به شهر رفح به عهده گرفت. در این حمله شش نظامی کشته شدند.

منبع:شبکه خبر

مطالب مرتبط
    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn
    برچسب ها

    یادداشت کاربران
    درج یک یادداشت :
    نام کاربری :

    پست الکترونیکی :
    وب :
    یادداشت :
    کد امنیتی :
    8 + 1 = ?

    ورود

    ثبت نام