چهارسوی تبلیغات
این برنامه را نصب کن !

واکنش دولت مالزی به رواج تشیع در میان جوانان

 

وزیر امور خارجه مالزی با واکنش نسبت به درخواست برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران تاکید کرد که این درخواست موضع رسمی دولت مالزی نیست، و ایران یک شریک مهم برای مالزی است.

به گزارش سرویس وبگردی سلطان عبدالحلیم معظم شاه، سلطان ایالت کداه مالزی که در حال حاضر سلطان کل مالزی نیز است از تمامی نهادهای مرتبط خواست تا با تمام قوا موضوع شیوع مذهب شیعه در مالزی را مورد بررسی قرار دهند.

شیخ محمد بدرالدین احمد، مفتی ایالت کداه با اعلام مطلب فوق گفت: سلطان عبدالحلیم معظم شاه در دیدار با من این سخنان را اظهار کرد و از افزایش جدی شیوع ایدئولوژی شیعی در مالزی به ویژه ایالت کداه به رغم ممنوعیت این مذهب در کشور ابراز نگرانی کرد.

وی تصریح کرد: سلطان هم‌چنین گفت که مجازات شدیدی باید برای آن‌هایی که به گسترش آموزه‌های شیعی در مالزی اقدام می‌کنند، اعمال شود.



محمد بدرالدین اظهار کرد: جوانترها زودتر از دیگران به ایدئولوژی شیعه روی می‌آورند زیرا به آن‌ها پیشنهاد پول و سفرهای خارجی می‌شود.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش نیز زمیهان مت زین، یکی از مقامات بلندپایه وزارت کشور مالزی مدعی شده بود که برخی از محققان مذهبی از سوی سفارت ایران در مالزی پول دریافت می‌کنند تا آموزه‌های شیعی را در مالزی توسعه دهند. وی ادعا کرده بود که این افراد دریافت پول از مامور فرهنگی سفارت ایران در مالزی بابت این کار را تایید کرده‌اند. این افراد برای شیوع آموزه‌های شیعی از سوی سفارت ایران حقوق دریافت می‌کنند. آن‌ها هم‌چنین به پیروان خود گفته‌اند که روابط نزدیکی با سفارت دارند.

همچنین در تداوم تلاش‌ها برای شیعه ستیزی در مالزی هفته گذشته سمیناری با موضوع مقابله با تهدیدات شیعه در کوالالامپور برگزار شد که در پایان این سمینار بیانیه‌ای صادر و در این بیانیه قطع روابط دیپلماتیک با ایران خواسته شده بود. این بیانیه توسط داتوک وان زاهدی وان ته، مفتی قلمرو فدرال کوالالامپور قرائت شد و در آن قطع روابط دیپلماتیک با ایران به عنوان یک گام فوری برای متوقف کردن شیوع آموزه‌های شیعه در مالزی پیشنهاد شده است. وزیر امور خارجه مالزی در واکنش به این بیانیه اظهار کرد: گسترش شیعه یک موضوع داخلی است و باید توسط دستگاه‌های مرتبط در مالزی مورد بررسی قرار بگیرد. او ضمن تاکید بر این که ایران یک شریک مهم برای مالزی است، تصریح کرد: سیاست خارجی مالزی توسعه مناسبات دوستانه بر مبنای احترام متقابل است و این درخواست نشان دهنده موضع رسمی دولت مالزی نیست. وزیر مور خارجه مالزی هم‌چنین اظهار کرد: مالزی از حضور شهروندان خارجی در مالزی برای تماشای زیبایی‌ها و تنوع منحصر به فرد این کشور و هم‌چنین آشنایی با میمان‌پذیری مردم مالزی و انجام فعالیت‌های بازرگانی استقبال می‌کند

منبع:شبکه خبر.


تنظیمات
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :

پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
5 + 1 = ?

ورود

ثبت نام