چهارسوی تبلیغات
این برنامه را نصب کن !

سکه هنوز حباب دارد

محمد واعظ‌ زاده با اشاره به کاهش نرخ قیمت طلا و سکه در چند روز اخیر اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت شاهد افت قابل توجه قیمت سکه، طلا و نرخ ارز در بازار بودیم و این در حالی است که روند کاهش قیمت طلا با نرخ ارز ارتباط مستقیمی دارد.

وی میزان سرمایه در حال گردش بازار ارز را در دو سال قبل حدود هشت میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: به دنبال افزایش قیمت ارز در ماه‌های قبل، رغبت مردم برای خرید و پس‌انداز سرمایه به صورت ارز و به طبع طلا افزایش یافت.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: با کاهش قیمت طلا و ارز مردم بیش‌تر راغب به فروش هستند که این موضوع موجب ورود این منابع ذخیره شده به بازار می‌شود.

* تحولات سیاسی در کاهش قیمت ارز موثر است

وی با توجه به تحولات سیاسی اخیر در کشور تصریح کرد: کاهش قیمت جهانی طلا قبل از انتخابات در یک دامنه محدود پنج درصدی بوده و بعد از آن با کاهش تنش‌های داخلی و بین‌المللی و برداشتن تحریم‌ها از بانک ملت شاهد رکود بیش‌تری در بازار ارز و طلا هستیم.

واعظ‌ زاده اضافه کرد: ادامه سیاست‌های شفاف‌سازی و تنش‌زدایی از سوی ایران در مورد مسئله هسته‌ای و همچنین صادرات نفت می‌تواند به روند کاهش قیمت دلار کمک کند.

*حباب‌های بازار طلا در حال خالی شدن

این استاد دانشگاه در ارتباط با کاهش نزدیک به ۲۰۰ هزار تومانی قیمت سکه اظهار کرد: با اینکه نرخ سکه در حال رکود است، اما هنوز شاهد وجود حباب در قیمت‌ها هستیم.

وی با اشاره به دو عامل تاثیرگذار اصلی و تعیین کننده در قیمت طلا ادامه داد: تعیین قیمت طلا به نرخ ارز و قیمت جهانی طلا بستگی دارد که با توجه به تحولات اخیر چشم‌انداز بازار مثبت پیش‌بینی می‌شود

منبع:news.pichak.net.


تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :

پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
2 + 2 = ?

ورود

ثبت نام