چهارسوی تبلیغات
این برنامه را نصب کن !

خانم های باردار از این 5 ویتامین غافل نشوند

ویتامین و املاح برای حفظ سلامت بافتهای جنین و مادر و انجام طبیعی فعالیت های بدن مورد نیاز هستند. ویتامین ها و املاح در میوه و سبزیها وجود دارند.کاهش ریزمغذی‌ها، ویتامین‌ها و املاح در دوران بارداری امری طبیعی است. با این حال به منظور پیشگیری از بروز هر نوع اختلال در رشد جنین لازم است کمبود‌ها برطرف شوند.



* فولیک‌اسید

ویتامین B9که با نام فولات یا فولیک‌اسید نیز شناخته می‌شود از جمله اصلی‌ترین ویتامین‌هایی است که حتی قبل از اقدام به بارداری نیز باید به مدت ۳ ماه مصرف شود.



* ید

ید از جمله ریزمغذی‌های ضروری دوران بارداری است که در کارکرد بهتر غده تیروئید دخیل است. هورمون‌های غده تیروئید به واسطه ید در تکامل مغز جنین نقش دارند.



* کلسیم

کلسیم ماده ضروری برای رشد استخوان‌ها و دندان کودکان است. در صورتی که مادری در طول بارداری به اندازه کافی کلسیم دریافت نکند، جنین از ذخایر استخوانی مادر کلسیم برمی‌دارد و این مسئله احتمالی پوکی‌استخوان را در مادر افزایش می‌دهد. این ویتامین نقش ویژه‌ای در رشد سیستم عصبی و مغزی جنین دارد.



* آهن

بیشتر زنان باردار دچار فقر آهن و کم‌خونی ناشی از آن هستند. دلیل خستگی و کاهش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها هم کمبود آهن است.



* ویتامین ب12

میزان این ویتامین در خون مادر باردار تا حدود ی پایین می آید . بهتر است این کمبود ازمواد غذایی با منبع حیوانی تأمین شود ،در غیر این صورت باید به شکل دارویی به بدن رسانده شود.

منبع:www.shahrekhabar.com


تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :

پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
5 + 2 = ?

ورود

ثبت نام