چهارسوی تبلیغات
این برنامه را نصب کن !

پیتزا گوجه فرنگی

مواد لازم پیتزا گوجه فرنگی : گوجه فرنگی تازه = 15 عدد رنده شده و نرم پیاز رنده شده نرم= 2 عدد کنسرو قارچ = 1 لیوان خرد شده فلفل دلمه سبز =1 عدد ریز خرد شده روغن زیتون =4/1 لیوان سس گوجه فرنگی= 1 قاشق غذاخوری آب= 4 قاشق غذاخوری نمک= 1 و 2/1 قاشق مرباخوری پودر آویشن= کمی پودر ریحان خشک= کمی شکر= 1 قاشق چایخوری پنیر موزاریلا = 2 لیوان زیتون سیاه= به مقدار لازم

پیتزا گوجه فرنگی

مواد لازم پیتزا گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی تازه = 15 عدد رنده شده و نرم
پیاز رنده شده نرم= 2 عدد
کنسرو قارچ = 1 لیوان خرد شده
فلفل دلمه سبز =1 عدد ریز خرد شده
روغن زیتون =4/1 لیوان
سس گوجه فرنگی= 1 قاشق غذاخوری
آب= 4 قاشق غذاخوری
نمک= 1 و 2/1 قاشق مرباخوری
پودر آویشن= کمی
پودر ریحان خشک= کمی
شکر= 1 قاشق چایخوری
پنیر موزاریلا = 2 لیوان
زیتون سیاه= به مقدار لازم



مواد لازم برای خمیر پیتزا

آرد = 4 لیوان
روغن نباتی= 2/1 لیوان
خمیر مایه= 1 قاشق غذاخوری
نمک = 1 و 2/1 قاشق چایخوری
تخم مرغ زده شده= 1 عدد
شیر خشک= 3 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر= 4/1 قاشق مرباخوری
آب گرم= 1 لیوان
شکر= 1 قاشق غذاخوری



طرز تهیه پیتزا گوجه فرنگی :

در ظرفی آرد ، نمک ، خمیر مایه ، شکر ، شیر خشک ، بیکینگ پودر و روغن نباتی را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ زده شده را با آب مخلوط کرده و به مخلوط آرد اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کرده و با دست ورز دهید تا خمیر نرم و یکدستی بدست آید. خمیر را در ظرف سربسته ای به مدت 1 ساعت در جای گرمی بگذارید تا خمیر ور بیاید و حجم آن دو برابر شود.

طرز تهیه مواد روی پیتزا گوجه فرنگی :

روغن زیتون را در ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید.پیاز نرم شده را به آن اضافه کرده و کمی تفت دهید. فلفل دلمه را به آن اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه تفت دهید.قارچ های خرد شده را اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه تفت دهید.گوجه فرنگی رنده شده + نمک + شکر را به مخلوط اضافه کرده و به مدت 5 الی 7 دقیقه روی حرارت ملایم هم بزنید تا اینکه تمام گوجه فرنگی ها آب بشوند.پودر ریحان + پودر آویشن + 1 قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی را به مواد اضافه کرده و مواد را به مدت 1 دقیقه روی حرارت ملایم هم بزنید.

در آخر 4 قاشق غذاخوری آب را اضافه کرده و هم بزنید سپس مواد آماده شده را کنار بگذارید.خمیر آماده شده را روی یک سینی که آرد پاشیده ایم با وردنه باز کنید و سپس بشکل دلخواه و به صورت مربع یا مستطیل ببرید.سینی فر را چرب کرده آرد بپاشید و خمیر را در سینی گذاشته و از مواد آماده شده به مقدار لازم روی خمیر بریزید و روی آن را با یک قاشق صاف کنید بطوریکه تمام سطح خمیر را بپوشاند.سینی را در فر که از قبل گرم کرده اید گذاشته و پیتزا را به مدت 30 الی 40 دقیقه با حرارت 160 درجه سانتیگراد بپزید تا زمانی که خمیر پف کندپیتزا را از فر خارج کرده روی آن را پنیر پاشیده و زیتون سیاه بگذارید.سینی را به مدت 10 دقیقه یا تا وقتی که روی پنیر طلایی رنگ شود در فر بگذارید.بقیه خمیر را می توانید به همین طریق درست کنید.

نکته: در هنگام پخت پیتزا به هیچ وجه در فر را باز نکنید پیتزا پف نمی کند

منبعwww.iranisalam.com:

مطالب مرتبط
    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn
    برچسب ها

    یادداشت کاربران
    درج یک یادداشت :
    نام کاربری :

    پست الکترونیکی :
    وب :
    یادداشت :
    کد امنیتی :
    8 + 3 = ?

    ورود

    ثبت نام