چهارسوی تبلیغات
این برنامه را نصب کن !

پيتزا مارگاريتا

مواد لازمپيتزا مارگاريتا : روغن زیتون = 1 قاشق سوپخوری گوجه فرنگی = (حدود 1 و 3/1 پیمانه) کنسرو گوجه فرنگی خرد شده یا نیم کیلو گوجه فرنگی پوست گرفته، پخته و خرد شده =400 گرم ریحان تازه خرد شده = 1 قاشق سوپخوری سیر ریز خرد شده = 2 حبه رب گوجه فرنگی = 2 قاشق سوپخوری پنیر موتزارلا ورقه شده = 450 گرم برگ تازه ریحان = به مقدار لازم مواد لازم برای خمیر : آرد = 2 ¼ تا 3 ¼ پیمانه مخمر = 1 بسته نمک = 4/1 قاشق چایخوری آب گرم = 1 پیمانه روغن مایع یا روغن زیتون = 2 قاشق سوپخوری

پيتزا مارگاريتا

مواد لازمپيتزا مارگاريتا :

روغن زیتون = 1 قاشق سوپخوری
گوجه فرنگی = (حدود 1 و 3/1 پیمانه) کنسرو گوجه فرنگی خرد شده یا نیم کیلو گوجه فرنگی پوست گرفته، پخته و خرد شده =400 گرم
ریحان تازه خرد شده = 1 قاشق سوپخوری
سیر ریز خرد شده = 2 حبه
رب گوجه فرنگی = 2 قاشق سوپخوری
پنیر موتزارلا ورقه شده = 450 گرم
برگ تازه ریحان = به مقدار لازم

مواد لازم برای خمیر :

آرد = 2 ¼ تا 3 ¼ پیمانه
مخمر = 1 بسته
نمک = 4/1 قاشق چایخوری
آب گرم = 1 پیمانه
روغن مایع یا روغن زیتون = 2 قاشق سوپخوری

طرز تهیه خمیرپيتزا مارگاريتا :

1 و ¼ آرد، مخمر و نمک را در یک کاسه بزرگ مخلوط کرده، آب و روغن را به آن اضافه میکنیم و با سرعت پایین همزن برقی به مدت 30 ثانیه آن را بهم میزنیم.

مواد چسبیده شده به کناره های ظرف را به طور مداوم با همزن میگیریم. سپس مواد را به مدت سه دقیقه با سرعت بالا بهم میزنیم. به کمک یک قاشق تا جای ممکن از باقی آرد به این مایه اضافه کرده، مخلوط میکنیم. سپس خمیر را بر روی سطحی كه آرد پاشیده شده قرار داده، بقیه آرد را با دست به آن اضافه کرده، خمیر را در کل به مدت 6 تا 8 دقیقه ورز میدهیم تا اینکه خمیری نسبتا سفت با سطحی نرم و ارتجاعی به دست آید. خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده، رویش را میپوشانیم و میگذاریم 10 دقیقه استراحت کند.

شما میتوانید به این ترکیب، مقدار 2 قاشق چایخوری از سبزیجات معطر مورد علاقه خود، همراه با یک یا دو عدد سیر له شده اضافه نمایید و خمیری معطر داشته باشید.



طرز تهیه مواد روی پیتزا پيتزا مارگاريتا :

فر را با حرارت 375 درجه فارنهایت یا 190 درجه سانتیگراد روشن کنید. خمیر پیتزا را روی سطحی كه آرد پاشیده شده به اندازه ظرف/ظرفها پهن کنید و در قالب قرار دهید. با استفاده از یک کفگیر سوراخدار کوچک، روغن زیتون را قطره قطره روی خمیر بریزید.
برای تهیه سس، گوجه فرنگیهای پخته، ریحان خرد شده، سیر و رب گوجه فرنگی را در یک کاسه متوسط مخلوط کنید و یک لایه نازک از سس روی خمیر بریزید .
پیتزاها را به مدت 15 دقیقه در فر بپزید. سپس آنها را از فر خارج کرده، ورقه های پنیر را در یک لایه روی سس بچینید، دوباره پیتزاها را به مدت 10 تا 13 دقیقه در فر قرار دهید. سپس آنها را با برگ تازه ریحان تزئین کرده، برش بزنید و فورا سرو نمایید.

نكته : این پیتزای کلاسیک در سال 1889 توسط رافائل اسپوزیتو (Raffaele Esposit) پیتزا پز اهل ناپل و به افتخار ملکه مارگاریتا تهیه شد و از موفقیت آن چنین نتیجه گرفته میشود که به طبع ملکه نیز خوش آمده است.

منبع/www.iranisalam.com/:

مطالب مرتبط
    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn
    برچسب ها

    یادداشت کاربران
    درج یک یادداشت :
    نام کاربری :

    پست الکترونیکی :
    وب :
    یادداشت :
    کد امنیتی :
    8 + 6 = ?

    ورود

    ثبت نام