چهارسوی تبلیغات
این برنامه را نصب کن !

پیتزا لقمه ای

مواد لازم : برای خمیر آب نیم لیتر آرد سفید 1 کیلو (تقریبا ١١ دسی لیتر) مایه خمیر 50 گرم نمک 2 قاشق چایخوری روغن (روغن زیتون بهتر است) 4 قاشق سوپ خوری

پیتزای لقمه ای

 

مواد لازم : برای خمیر



آب نیم لیتر
آرد سفید 1 کیلو (تقریبا ١١ دسی لیتر)
مایه خمیر 50 گرم
نمک 2 قاشق چایخوری
روغن (روغن زیتون بهتر است) 4 قاشق سوپ خوری




مواد لازم : برای سس



کنسرو گوجه فرنگی 1 قوطی
پیاز 1 عدد
سیر 2 پر
آویشن (Oregan) به میزان لازم
نمک نصف قاشق چای خوری






مواد لازم : برای داخل پیتزا



پنیر پیتزا 600 گرم
پپرونی 50 گرم
ژامبون 50 گرم





● می توانید بجای ژامبون و پپرونی گوشت چرخ کرده استفاده کنید.




ظروف و وسایل لازم:





ماهی تابه، سینی فر ،وردنه، کاغذ روغنی (کاغذ قنادی)





طرز تهیه:





آب را تا ٣٧ درجه گرم کنید و مایه خمیر را در آن حل کنید، نمک و روغن زیتون را هم بیفزاید، ماشین همزن را به کار بیندازید و با افزودن کم کم آرد به آن هم بزنید تا خمیر آماده شود. در این کار عجله نکنید،خمیر را خوب ورز دهید .



پس از آماده شدن خمیر روی آنرا با پلاستیک بپوشانید و آنرا برای مدت ٤٥ دقیقه در جای تاریک به حال خود رها کنید. زمانی خمیر آماده است که حجم آن دوبرابر شده باشد.



وقتی خمیر آماده شد روی میز آشپزخانه مقداری آرد بریزید و خمیر را روی آن برگردانید، آنرا به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و با آنها دو چانه بزرگ درست کنید، مقداری آرد روی میز بریزید و چانه‌های خمیر را روی آرد روی میز بچینید. روی آنها را با پارچه تمیز بپوشانید و برای ١٥ تا ٢٠ دقیقه به حال خود رها کنید. در این مدت وقت دارید مواد دیگر روی پیتزا را آماده کنید.



برای تهیه سس یک قوطی کنسرو گوجه فرنگی یا به همان مقدار گوجه تازه پوست کنده را با ماشین هم زن آشپزخانه خوب خورد کنید تا به صورت مایع درآید. نمک و فلفل بزنید. یک پیاز و دو پر سیر را هم پوست بکنید و در مخلوط کن خوب خورد کنید. مقدار روغن در ماهی تابه بریزید و اول کمی پیاز و سیر را در آن سرخ کنید. نیازی نیست پیاز زیاد سرخ بشود همین که دو سه دقیقه روی آتش ملایم قرار بگیرد کافی است. بعد از آن گوجه‌های خورد شده را در آن بریزید آویشن و کمی نمک بیفزاید و آنرا روی آتش ملایم قرار بدهید بگذارید مایع از حالت مایع در آید و سس سفت شود البته نه به آن اندازه که زیاد سفت شود.اگر از گوشت چرخ کرده می‌خواهید استفاده کنید آنرا قبل از استفاده سرخ کنید.

منبع:/www.beytoote.com

مطالب مرتبط
    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn
    برچسب ها

    یادداشت کاربران
    درج یک یادداشت :
    نام کاربری :

    پست الکترونیکی :
    وب :
    یادداشت :
    کد امنیتی :
    8 + 5 = ?

    ورود

    ثبت نام