چهارسوی تبلیغات
این برنامه را نصب کن !

شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی

 

مواد لازم:


شکر
۲۵۰ گرم

پودر نارگیل پُرچرب
۱۲۵ گرم

روغن مایع
۷۵ گرم

سفیده تخم مرغ
۳ عدد بزرگ

آب لیموترش
یک دوم قاشق چایخوری

وانیل
یک هشتم قاشق چایخوری






طرز تهیه:



ابتدا شکر، پودر نارگیل، نیمی از سفیده تخم مرغ، نیمی از روغن مایع و وانیل را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را دو بار از چرخ گوشت رد کنید. در صورت در دسترس نداشتن چرخ گوشت، می توانید از غذاساز کمک بگیرید و خوب مواد را مخلوط کنید.

سپس مایه به دست آمده را در یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت، مرتب هم بزنید تا کمی گرم شود. در این مدت، مواد را با قاشق چوبی هم بزنید. در این مرحله آب لیموترش را همراه بقیه سفیده تخم مرغ و باقیمانده روغن مایع با هم مخلوط کنید و به مواد داخل قابلمه بیفزایید و سریع هم بزنید. مواد را تا زمانی روی حرارت نگه دارید که کاملاً داغ شود اما، مواظب باشید قُل نزند. به محض اینکه مواد داغ شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و مواد را به کاسه ای دیگر منتقل کنید و اجازه دهید در دمای آشپزخانه کاملاً مواد سرد شود.

کف یک سینی فر را کاغذ روغنی بیندازید و پس از اینکه مواد خنک شد، آن را در قیف ریخته و با فاصله روی کاغذ روغنی بریزید.

بعد سینی را در طبقه وسط فری که از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت یا شماره ۴ گرم کرده اید یک ربع قرار دهید. زمانی که روی شیرینی تَرَک های ریز خورد و کمی طلایی شد، بهترین موقع برای بیرون آوردن شیرینی از فر است. در صورت تمایل، می توانید روی هر شیرینی کمی پودر پسته بپاشید و دوباره داخل فر قرار دهید.

توجه داشته باشید برای اینکه شیرینی بهتری به دست آورید، باید اندازه ها دقیق باشد؛ داغ زدن مناسب باشد یعنی گرمای مواد به حدی باشد که وقتی انگشت را داخل مواد می زنید دست شما احساس داغی زیادی بکند؛ به هیچ وجه مواد را بعد از داغ شدن در یخچال قرار ندهید و اجازه دهید در دمای محیط، سرد شود. در یخچال گذاشتن مواد، سبب خراب شدن شیرینی می شود؛ در صورتی که مواد بعد از سرد شدن خیلی سفت بود می توانید نصف یک عدد سفیده تخم مرغ را اضافه کنید و اگر مواد شُل بود یک قاشق سوپخوری آرد برنج بیفزایید؛ حتماً قبل از اینکه همه مواد را در سینی بریزید، یک عدد شیرینی را در فر امتحان کنید و در صورتی که در پخت مشکلی نداشت، بقیه را در سینی بریزید.





منبع : majmooe


تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn
مطالب مرتبط

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :

پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
6 + 6 = ?

ورود

ثبت نام